Saturday, March 12, 2011

perangai tu cuba elok sikit ye.

di suatu petang yang hening, sedang aku menikmati pandangan facebook yang semakin sesak dengan manusia, tiba tiba bubble merah kt inbox tunjuk angka satu. Heheh… sape la yang inbox tu. Bedebor plak nak bukak. Ntah ntah dari grup yang ntah hape hape je. Banyok sangat grup yang plik plik kt fb skarang ni ye dok? Ih… srabut plok rase. Diriku pegi la jenguk inbox tu.

Bukak je, dapat bace ayat terrbaik punya dari pompuan. “ buat prangai elok sikit eh. Macam takde orang lain dah ko nak kacau” woi woi woi….. wadehel ini macem beb… ape masalah ko ngan aku ni nak inbox perkara perkara sedemikian rupa. Aku ada kacau laki kau ke? Aku ada dating boifren kau ke hape? Aku dah berapi ni… suke suke ati je nak fitnah aku. Tanpa asas yang kukuh plak tu.. ei,kalu brani meh sini la jumpe aku.

Tiba tiba rasa macam malas layan plak wanita itu. Tringat yang aku x smayang asar lagi. Begegas aku ke bilik ai. Tapi rase marah tanak abis lagi ni. Dalam bilik ai, aku capai brus gigi. Tengah khusyuk menggosok gigi tu, baru aku prasan. Ape bongok pegi gosok gigi time tengah marah ni? Bukan spatut nye ambik wuduk ke? Kan tadi nak smayang? Gilo betoi lah. Spoil betul sape yang wat aku marah ni. Habis tunggang langgang perancangan hidup aku. Dah, aku ambik wuduk nak smayang ni. 

Kua je bilik ai, nana rumet aku jerit nama aku. “ yeye ada orang nak jumpe ni. Pompuan.”

Yiik??? Bia betoi? Aku baru je niat ugut ugut jumpe depan depan, trus dia datang?aiseh….ternyata beliau sangat berani menyahut cabaran. Aku dengan penuh macho jawab balik. “lek luuu…aku nk smaye dulu ni”.. eh pastu kan bleh plak pompuan tu jerit kat aku dari lua rumah.. “ wei, buat prangai tu elok sikit boleh tak? Aku dah datang ko lari plak kan?” ciss…mencabar keimanan aku betul wanita ni.

Ape lagi, aku kua bilik untuk mendapatkan pompuan tu. Eh, apsal pintu berkunci je? X gaye cam ade orang datang pon. Nana pn elok je dk online kt ruang tamu dengan bahagie nye. “weh nana, ada orang datang ke?” aku tanye nak kepastian. “mana ada la ye. Ko mimpi ke ape? Ni basah basah nak g mane?”

 Aku dah pelik… jap lagi illy plak datang dari blakang tepuk bahu aku. “ye..oo ye. Bangun bangun le tido tuh. Dah lewat nih. Ko x smayang asar lagi kan?”

Hahahah.bangang. aku mimpi ke ape? Mimpi eh? Tu la… orang pesan jangan tido lepas asar ko degil kan? Padan la muke. Dah tu nak mimpi tak best plak kena sound bagai.hahaha… dah dah, aku nk g ambik wuduk ni. Tp seblom tu nak gosok gigi. Kan baru bangun tido.


kecek sikit: mimpi tak srunuk boleh buat satu hari jadi tak srunuk. kn?

No comments:

Post a Comment